REGULAMIN SKLEPU
REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO SŁOICZEK I SPÓŁKA
Postanowienia ogólne
§1
Regulamin (dalej „Regulamin”) określa zasady świadczenia usług drogą elektroniczną przez Sprzedawcę na rzecz Klientów polegających na umożliwieniu im zawierania przez Internet umów sprzedaży towarów znajdujących się w asortymencie Sklepu za ceny podane na odpowiednich podstronach Sklepu.
§2
Pojęcia użyte w Regulaminie oznaczają:
- „Sprzedawca” – Karolina Dylik, prowadząca działalność gospodarczą pod firmą Karolina Dylik, przy ul. Piotrkowskiej 125, 95-070 Aleksandrów Łódzki, NIP: 7272623687, REGON: 384785696;
- „Sklep” – sklep internetowy znajdujący się na stronie internetowej https://sloiczekispolka.pl i jej podstronach,
- „Klient” – każda osoba, która zawarła ze Sprzedawcą umowę sprzedaży poprzez złożenie zamówienia w Sklepie; pojęcie to oznacza również osobę, która jest w trakcie składania zamówienia;
- „Konsument” – osoba zdefiniowana w przepisie art. 221 Kodeksu cywilnego, czyli osoba fizyczna dokonująca z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową;
- „Personalizacja – usługa świadczona przez Sprzedawcę na zlecenie Klienta polegająca na oznakowaniu nabytego przez Klienta w Sklepie towaru w postaci grawerowania, nadruku lub innej formy oznakowania;
- „Informacja o przetwarzaniu danych osobowych” – informacja o przetwarzaniu danych osobowych w związku z korzystaniem ze Sklepu, która znajduje się pod tym adresem ul. Piotrkowska 125 95-070 Aleksandrów Łódzki
§3
- Treści prezentowane na stronach Sklepu, a w szczególności ogłoszenia, reklamy, cenniki i inne informacje, nie są ofertą handlową w rozumieniu przepisów art. 66 i 661 Kodeksu cywilnego, lecz zaproszeniem do składania ofert.
- Sprzedawca może zmieniać ceny towarów oferowanych w Sklepie, z tym zastrzeżeniem, że zmiany te nie wpływają na treść zawartych uprzednio umów sprzedaży.
§4
- Ceny towarów znajdujących się w asortymencie Sklepu są wyrażone w złotych polskich i zawierają podatek VAT.
- Podane w Sklepie ceny towarów nie obejmują kosztów dostawy, ani kosztów obsługi płatności.
- Sprzedawca może dokonywać modyfikacji asortymentu Sklepu, przeprowadzać i odwoływać akcje promocyjne, a także przyznawać kody rabatowe, które posiadają określony okres ważności.
- Rabaty wprowadzone w ramach akcji promocyjnych nie sumują się z innymi promocjami.
§5
Sklep realizuje zamówienia na terenie Polski oraz poza jej granicami.
§6
- Do korzystania ze Sklepu nie jest konieczne spełnienie szczególnych warunków technicznych przez komputer lub inne urządzenie końcowe (np. smartphone, tablet) Klienta. Wystarczający jest: dostęp do Internetu, posiadanie adresu e-mail oraz standardowy system operacyjny i przeglądarka internetowa.
- Do prawidłowego korzystania ze Sklepu wymagane jest włączenie obsługi plików cookies w przeglądarce internetowej. Możliwe jest następnie ich skasowanie poprzez odpowiednie opcje dostępne w przeglądarce internetowej lub innym oprogramowaniu. Szczegółowe informacje odnośnie plików cookies zawarte są w Informacji o przetwarzaniu danych osobowych.
Newsletter
§7
- W ramach Sklepu, Sprzedawca świadczy usługę Newsletter polegającą na wysyłaniu na podany przez Klienta adres e-mail informacji o Sklepie, sprzedawanych towarach, promocjach, rabatach, czy planowanych wydarzeniach promocyjnych.
- Zamówienie usługi Newsletter przez Klienta następuje poprzez wpisanie adresu e-mail do formularza zamieszczonego na każdej podstronie Sklepu.
- Usługa Newsletter świadczona jest bezpłatnie na podstawie umowy zawartej na czas nieokreślony. Klient w każdym czasie może wypowiedzieć umowę ze skutkiem natychmiastowym (zrezygnować z otrzymywania Newslettera) poprzez kliknięcie linku deaktywującego przesyłanego w każdej wiadomości w ramach Newslettera.
- Sprzedawca umożliwia wszystkim Klientom, którzy zamówią usługę Newsletter uzyskanie kodu rabatowego uprawniającego do rabatu w wysokości 5 % (słownie: pięć procent) na zakupy towarów w Sklepie. Kod rabatowy może zostać wykorzystany tylko raz w okresie 14 dni (słownie: czternastu dni) od dnia jego uzyskania. Wskazany rabat nie łączy się z innymi promocjami i akcjami wyprzedażowymi Sprzedawcy. Cena z uwzględnieniem rabatu zostanie naliczona po wprowadzeniu trakcie procesu składania zamówienia kodu rabatowego w przeznaczonym do tego polu.
Składanie zamówień
§8
- Sprzedaż towarów odbywa się na podstawie zamówień składanych za pośrednictwem Sklepu. Klient ma możliwość złożenia zamówienia po podaniu wszystkich danych niezbędnych do realizacji zamówienia.
- Zamówienia można składać w Sklepie przez 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę.
- Zamówienia w Sklepie mogą składać Klienci posiadający pełną zdolność do czynności prawnych (a zatem osoby pełnoletnie nieubezwłasnowolnione lub osoby, które uzyskały pełnoletniość poprzez zawarcie małżeństwa).
§9
- W celu zawarcia umowy sprzedaży ze Sprzedawcą Klient formułuje w Sklepie zamówienie poprzez wybranie towarów oraz kliknięcie przycisku „Dodaj do koszyka”. Wybrane towary nie są jeszcze zamówione i Klient ma możliwość dodania do koszyka kolejnych towarów, usunięcia znajdujących się tam towarów, a także rezygnacji z dokonania zakupów.
- Po dodaniu towarów do koszyka Klient ma możliwość zmiany ilości towarów, jakie chce kupić w Sklepie, poprzez zmianę odpowiedniej rubryki w koszyku. Jeżeli Klient posiada kupon rabatowy, może go wprowadzić odpowiednim polu formularza.
- Kupując towary, które mogą zostać poddane Personalizacji Klient wskazuje, czy wybrany przez niego towar ma zostać zakupiony wraz ze znakowaniem o określonej przez niego treści lub wybraną zawartością.
- Po dodaniu do koszyka wszystkich towarów, jakie Klient chce zamówić, należy wybrać sposób płatności oraz dostawy – obok dostępnych sposobów płatności oraz dostawy wyświetlone są ich koszty.
- W rubryce „Podsumowanie koszyka” wyświetlona będzie cena obejmująca łączną kwotę, którą Klient będzie zobowiązany zapłacić, czyli obejmującą cenę towaru, koszty dostawy oraz wybranej metody płatności..
- Wyświetlane w podsumowaniu towary wraz z podaniem ich ilości, cen, a także kosztami dostawy oraz płatności stanowią skierowaną do Klienta przez Sprzedawcę ofertę zawarcia umowy sprzedaży tych towarów. Klient ma możliwość skorygowania ewentualnych błędów w składanym zamówieniu, jego zmiany lub anulowania poprzez edycję zawartości koszyka.
- Na tym etapie składania zamówienia należy również sprawdzić jego prawidłowość oraz potwierdzić, poprzez kliknięcie przycisku „Zamawiam z obowiązkiem zapłaty”. Do złożenia zamówienia niezbędna jest akceptacja Regulaminu przez Klienta. Kliknięcie przycisku powoduje przyjęcie przez Klienta oferty Sprzedawcy, o której mowa w postanowieniu powyżej co skutkuje zawarciem umowy sprzedaży między Sprzedawcą a Klientem.
- Sprzedawca po zawarciu umowy sprzedaży wysyła do Klienta, na podany przez niego adres e-mail, wiadomość z potwierdzeniem złożenia zamówienia w Sklepie.
- Po dokonaniu dostawy towarów Sprzedawca może wysłać na adres email Klienta zaproszenie do wypełnienia ankiety posprzedażowej w celu zbadania opinii o przeprowadzonej transakcji. Wypełnienie ankiety przez Klienta jest dobrowolne.
§10
- Sposoby, koszty i terminy dostawy towarów oraz obsługi płatności są określone każdorazowo przy składaniu zamówienia.
- W ramach Sklepu dostępne są:
- następujące sposoby płatności: przelew: realizacja zamówienia odbywa się po zaksięgowaniu wpłaty Klienta na rachunku bankowym Sklepu.;
- następujące sposoby dostawy: przesyłka kurierska, odbiór w Paczkomacie, odbiór osobisty w siedzibie Sprzedawcy.
- Szczegółowe informacje dotyczące sposobów i kosztów dostawy znajdują się w zakładce „Czas i koszt dostawy”. Szczegółowe informacje dotyczące obsługi płatności znajdują się w zakładce „Płatności”.
- Zamówiony towar jest dostarczany Klientowi w wybrany przez niego sposób. Sprzedawca zaleca sprawdzenie zawartości przesyłki zawierające kupione towary przy jej odbiorze, a w przypadku uszkodzenia opakowania zewnętrznego przesyłki – odmowę jej przyjęcia.
- Koszty związane z dostawą towarów i obsługą płatności ponosi Klient, przy czym Sprzedawca może ustalić określony próg wartości zakupów, po przekroczeniu którego koszty dostawy lub płatności pokrywa Sprzedawca.
Zwroty i reklamacje
§11
- Jeżeli Klient jest Konsumentem, wówczas przysługuje mu prawo odstąpienia od umowy sprzedaży zawartej ze Sprzedawcą, bez podania przyczyn, w terminie 14 dni od dnia, w którym Konsument wszedł w posiadanie rzeczy (towaru) lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Konsumenta weszła w posiadanie rzeczy (towaru). Jeżeli przedmiotem umowy jest wiele rzeczy (towarów), które są dostarczane osobno, termin ten wygasa po upływie 14 dni od dnia, w którym Konsument wszedł w posiadanie ostatniej z rzeczy lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Konsumenta weszła w posiadanie ostatniej z rzeczy objętych jednym zamówieniem.
- Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje w zakresie sprzedaży towarów poddanych Personalizacji na zlecenie Klienta jako służących zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb.
- Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, Konsument powinien poinformować Sprzedawcę o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład złożonego na piśmie przesłanym pocztą na adres: 95-070 Aleksandrów Łódzki ul. Piotrkowska 125 lub pocztą elektroniczną na adres sklep@sloiczekispolka.pl
- Konsument może skorzystać ze wzoru formularza odstąpienia od umowy, udostępnionego przez Sprzedawcę, jednak nie jest to obowiązkowe.
- Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, że Konsument wyśle informację dotyczącą wykonania przysługującego mu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
- W przypadku odstąpienia od umowy Sprzedawca zwraca Konsumentowi wszystkie otrzymane od niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy Konsumentowi (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od umowy. Sklep dokona zwrotu płatności przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały użyte przez Konsumenta w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie i nie wiąże się ono z powstaniem dodatkowych kosztów.
- Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem otrzymanych od Konsumenta płatności do chwili otrzymania rzeczy (towaru) lub do chwili dostarczenia Sprzedawcy przez Konsumenta dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
- Konsument powinien odesłać lub przekazać rzecz (towar) do Sprzedawcy niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformował o odstąpieniu od umowy. Termin jest zachowany, jeżeli Konsument odeśle rzecz przed upływem terminu 14 dni.
- Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy.
- Konsument odpowiada tylko za zmniejszenie wartości rzeczy wynikające z korzystania z niej w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
§12
- Sprzedawca informuje, że ma obowiązek dostarczyć towar wolny od wad.
- Reklamacje dotyczące świadczenia usług drogą elektroniczną przez Sprzedawcę lub dotyczące zakupionych towarów można składać pisemnie na adres Sprzedawcy, mailowo na następujący adres e-mail: sklep@sloiczekispolka.pl lub osobiście do protokołu w siedzibie Sprzedawcy.
- W reklamacji należy podać: numer zamówienia (lub inne dane pozwalające je zidentyfikować), dane kontaktowe Klienta umożliwiające udzielenie odpowiedzi na złożoną reklamację oraz opis zdarzenia będącego podstawą reklamacji.
- Składając reklamację należy dostarczyć Sprzedawcy reklamowany towar. Na przesyłce należy umieścić napis „Sklep internetowy”.
- Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji w terminie 14 dni od daty jej otrzymania. Reklamacja dotycząca usług elektronicznych rozpatrzone zostanie w tym samym terminie.
- Jeżeli Klient nie jest Konsumentem, odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi zostaje wyłączona na podstawie art. 558 § 1 Kodeksu cywilnego.
§13
Sprzedawca informuje Klientów będących Konsumentami, że pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr/ dostępna jest platforma internetowego systemu rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami (platforma ODR). Platforma ODR stanowi interaktywną i wielojęzyczną stronę internetową z punktem kompleksowej obsługi dla konsumentów i przedsiębiorców dążących do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług.
§ 14
- Regulamin jest dostępny w siedzibie Sprzedawcy oraz na stronie www.sloiczekispolka.pl
- Regulamin obowiązuje od dnia 01.11.2020 r.